maandag 16 januari 2012

Mihai Nesu interview.



Mihai Nesu gaf maandagmiddag zelf de kick off van zijn foundation. Dat deed hij in aanwezigheid van onder meer de staf en de spelersgroep van FC Utrecht. De belangstelling van de media was enorm, zowel van de Nederlandse als de Roemeense pers.


Mihai Nesu was verheugd met de grote opkomst. "Ik heb zoveel steun ervaren, ik dacht daar kan ik iets goeds mee doen. Samen met mijn vrouw en vrienden bedachten we dat er uit het tragische ongeval iets moois moest voortkomen, ook voor andere mensen", zei Mihai. Hij toonde zich erg dankbaar voor de steun die hij van de fans ervaren heeft het afgelopen half jaar. "Dat was geweldig. Ik had niet verwacht dat een speler uit het buitenland zoveel steun zou krijgen. Ik wil iedereen daarvoor bedanken en hoop dat de supporters me blijven steunen om de glimlach op mijn gezicht te behouden."

"Het bewijst hoe populair Mihai was en nog altijd is", gaf technisch directeur Foeke Booy aan. "Met zijn instelling en mentaliteit staat hij dicht bij de mensen. Als je ziet hoe strijdbaar hij is en hoe gedisciplineerd hij revalideert. Mihai was ook heel stellig over wat hij wilde met de foundation. Het was zijn uitdrukkelijke wens zich voor anderen in te zetten. Daaruit blijkt wat voor een teamspeler hij is."

Mihai keek ook terug op de periode na het ongeval. "Nadat het gebeurd was wist ik dat ik het moest accepteren, anders kon ik niet verder. Ik realiseerde me een dag na de operatie, dat het voetballen voor mij afgelopen was en dat ik snel nieuwe doelen in het leven moest vinden. Ik heb veel vrienden die me bezighouden, ik zet me in voor de foundation en werk er hard aan om mijn spierkracht te versterken. Dat proces verloopt langzaam. Er zijn momenten van teleurstelling. Ik moet geduldig zijn. Hopelijk heb ik binnen een paar jaar weer meer controle over mijn lichaam en word ik uiteindelijk misschien weer helemaal gezond, daar zal ik altijd in blijven geloven."

Volg de Mihai Nesu Foundation ook via Twitter (@mnesufoundation) en Facebook.